BMW, Mercedes gibi ablalarından sonra dünyada en bilindik markalardan biride audi dir. Tesla ile başlayan elektrikli araba fırtınası gücünü fazla arttırmadan firmanın buna cevabı e-tron modeli ile oldu. Sanki öncelikle bir bilgisayar oyunu adı gibi bir şeyler çağrıştırdı bende , yada atom çekirdeği ile çalışan araba gibi havalı bir isim gibi geldi. Jaguar i-pace in tüm dünyada 70 e yakın ödül kazanması ve nerdeyse en fazla satılan jaguar haline gelmesine yetişebilmek için iyi bir yanıt oldu. Jaguar i-pace ile hemen hemen aynı motor ve batarya özelliklerini taşıyan otomobil az daha geniş ve az daha uzun boyutu ile büyük bir araba görüntüsünden aşağı düşmüyor. 95 kilowattlık bataryası ile 400 km menzil ve 400 bg motor gücü, 4x4 çekiş sistemi birçok konuda jag ile aynı denebilir. Ama daha abartılı bir lüks isteyenlere yanıt vermeye hazır durumdadır. En verimli menzil çıkışı için tasarlanmış 19 inch lik tekerlekler yerine menzili 40 - 50 km kadar düşürebilen 20 ve 21 inchlik tekerlekler opsiyon olarak seçilebiliyor. Elektrikli arabada en hayati konu menzil olduğu için bence 19 inch daha çok seçilecektir. Tasarım olarak ne bir SUV nede bir spor otomobil, yükseltilmiş bir aile arabası görünümünü aşamayan ama kullanılan kabin malzemeleri ile bilindik markaların verdiklerinden fazlasını veren bir otomobil e-tron.
Menzil konusunu biraz açarsak ; iddia edilen menzilleri tutturabilmek için klima veya ısıtma gibi kabin içi hizmetleri kapatıp 70 km gibi bir hızla gidiyor olmanız lazım. Ayrıca fren rejenarasyon sisteminide aktif olarak kullanmakta fayda var, yani siz frene bastıkça hızdan dolayı kazanılan potansiyel enerji aynı motorlardan geçirilip elektrik olarak bataryanızı şarj etmeli. Bunlara uyarsanız 400 km lik menzile yaklaşabilirsiniz. Bunun dışında kış aylarında ısı 10 derecenin altında menzilin 1/3 lük kısmını unutun derim. Mesela bu araba Erzurum'da pek tutulmayacaktır. Yine aşırı sıcaktada menzil düşüyor. En ideali 20 derecelik havalar. Ama bir alt bilgi vereyim, bu araçları evde şarj ederseniz benzin veya dizel masrafınızın sadece 1/5 i kadar yakıt masrafınız olur. Ticari şarj istasyonlarında bu marsaf 2 ye katlasada yine akaryakıtın yarı parasından daha düşük olacaktır. Başka bir bilgi de elektrikli şarj istasyonu açmanın maliyeti son derece ucuz olduğu için yakında yollarda 10 km de bir şarj istasyonu göremeye başlarız diye düşünüyorum.
0-100 km hızlanma süresi audi e-tron da 5.5 sn gibi kısa bir süre olmasına rağmen jaguar i-pace in 4.8 lik süresinin gerisinde kalıyor. Ama yinede 6 sn nin altındaki bu değerler Porsche, Ferrari gibi araçlara yakın değerler olduğu için size bir rokette seyahat ediyormuş izlenimi verebilir. Bana heyecan vermiyor değil doğrusu .
Audi e-tron 4 yıl genel araç garantisi, 8 yılda batarya performans garantisi sunuyor. Fiyatı jaguar i-pace ile nerede ise aynı düzeylerde.
Menzil konusunu biraz açarsak ; iddia edilen menzilleri tutturabilmek için klima veya ısıtma gibi kabin içi hizmetleri kapatıp 70 km gibi bir hızla gidiyor olmanız lazım. Ayrıca fren rejenarasyon sisteminide aktif olarak kullanmakta fayda var, yani siz frene bastıkça hızdan dolayı kazanılan potansiyel enerji aynı motorlardan geçirilip elektrik olarak bataryanızı şarj etmeli. Bunlara uyarsanız 400 km lik menzile yaklaşabilirsiniz. Bunun dışında kış aylarında ısı 10 derecenin altında menzilin 1/3 lük kısmını unutun derim. Mesela bu araba Erzurum'da pek tutulmayacaktır. Yine aşırı sıcaktada menzil düşüyor. En ideali 20 derecelik havalar. Ama bir alt bilgi vereyim, bu araçları evde şarj ederseniz benzin veya dizel masrafınızın sadece 1/5 i kadar yakıt masrafınız olur. Ticari şarj istasyonlarında bu marsaf 2 ye katlasada yine akaryakıtın yarı parasından daha düşük olacaktır. Başka bir bilgi de elektrikli şarj istasyonu açmanın maliyeti son derece ucuz olduğu için yakında yollarda 10 km de bir şarj istasyonu göremeye başlarız diye düşünüyorum.
0-100 km hızlanma süresi audi e-tron da 5.5 sn gibi kısa bir süre olmasına rağmen jaguar i-pace in 4.8 lik süresinin gerisinde kalıyor. Ama yinede 6 sn nin altındaki bu değerler Porsche, Ferrari gibi araçlara yakın değerler olduğu için size bir rokette seyahat ediyormuş izlenimi verebilir. Bana heyecan vermiyor değil doğrusu .
Audi e-tron 4 yıl genel araç garantisi, 8 yılda batarya performans garantisi sunuyor. Fiyatı jaguar i-pace ile nerede ise aynı düzeylerde.